Ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Kampania Google Merchant

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy warto zastanowić się nad kampanią produktową Google w narzędziu Google Merchant Center. Są to reklamy prezentowane za pomocą: zdjęcia, ceny, opisu, nazwy sklepu. Pojawiają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu słowa kluczowego np. stolik biały.


Google Merchant Center jest to aplikacja z rodziny Google służąca do przesyłania danych o naszym sklepie i danych produktach które udostępniamy w google. Tworzymy w ten sposób kampanie promujące nasz sklep i produkty na platformach google. Aplikacja ta pozwala nam również na zarządzanie informacjami o naszych produktach jak i kategoryzowanie ich i wykluczanie jeśli obecnie nie mamy ich w naszym asortymencie.


Po założeniu konta możemy przesłać informacje o naszych produktach np. w formie pliku lub za pomocą Google Content API for Shopping.


Kampania za pośrednictwem Google Merchant Center może być prowadzona zarówno przy wystawieniu jednego produktu jak i wielu tysięcy, nie ma tu żadnych ograniczeń które mogły by ograniczyć rozwój naszego sklepu.


Zakupy Google, na których są wyświetlane produkty korzystające z kampanii są obecnie dostępne w następujących krajach: Australii, Austrii, Belgii, Brazylii, Czechach, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Japonii, Kanadzie, Meksyku, Niemczech, Norwegii, Polsce, Rosji, Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. 

Poniżej mogą Państwo zobaczyć efekt działań marketingowych związanych z Google Merchant - produkty pojawiają się zarówno w domyślnej zakładce wyszukiwania ("wszystko") jak i w specjalnej zakładce "zakupy".